VÝMĚNY DÁRKŮ DO 15.1.2025

Láska k řemeslu. Respekt k přírodě. Úcta k zákazníkům. Rodina. To je CRAWLER…

100% merino vlna, ruční výroba, autorské vzory, úpravy na míru, konfigurátor barev, inspirace a články na blogu. Dvě kolekce ročně. Oblečení, které je funkční a má styl. Za tím vším stojí Pavlína a Eva. Dvě sestry a jejich tým krejčových z Chrasti u Chrudimě.

Právě tyto ženy tvoří značku Crawler a stejnojmenný eshop se zakázkovou ruční výrobou funkčního oblečení. Tým, který oblékne všechny věkové kategorie, se již pevně zabydlel v Čechách i na Slovensku a postupně se mu daří expandovat i do zahraničí.

 

Co si můžeme pod značkou Crawler představit?

Pavlína: V širším měřítku je to láska k poctivému řemeslu. Respekt k přírodě. Úcta k zákazníkům. Týmová práce.

Eva: Ano. A také je to firma vracející se k tradicím a nabízející poctivou ruční práci. Nejdůležitějším bodem naší filozofie je staré dobré rčení: „Náš zákazník, náš pán.“ Snažíme se poskytovat tak kvalitní a profesionální služby, aby uspokojily i toho nejnáročnějšího zákazníka. Pracujeme s merino vlnou, přírodním materiálem, který si v poslední době oblíbil snad celý svět.

Foto: Archiv Crawler

Proč Crawler? Co to znamená?

Eva: Víte, jméno Crawler vzniklo spontánně dlouho před založením značky. Jako nastávající maminka jsem se samozřejmě chtěla připojit do diskuzního fóra jednoho mateřského webu. K takové registraci potřebujete přezdívku. No a já jsem tenkrát ráda poslouchala píseň od skupiny Remy Zero, ve které se „crawler“ skloňovalo a tím mi přirostlo k srdci. Pod touto přezdívkou jsem pak roky sdílela své zkušenosti s ostatními maminkami a později, když došlo na firmu, tak jsem nad jiným názvem ani neuvažovala. Těžko bych si zvykala.

Jak vznikl Crawler? Odkud pochází nápad založit si takovou firmu? Zdá se, že je to rodinný podnik…

Eva: Ano, jsme rodinný podnik. Vlastně to nebylo vůbec cílené. Na začátku jsem šila sama na živnost. Po nějaké době, když poptávka po výrobcích značně převýšila mou časovou kapacitu, jsem se do toho obula společně se sestrou, která má mnoho zkušeností s firemním vedením (narozdíl ode mne). A po nějakém čase přibyli zaměstnanci a s tím samozřejmě i potřebné výrobní prostory.

Vaším mottem je Jedeme na vlně. Co to znamená?

Eva: Je to vyjádření toho, že 100% merino vlnu milujeme. Je to totiž ryze přírodní materiál, který má v oděvech mnohem delší historii než bavlna a syntetické materiály. Snažíme se ji propagovat, vyvrátit mnohé mýty o vlně a přivést ji (nejen) do českých šatníků. Naším mottem vyzýváme zákazníky, aby jeli na vlně s námi. Na naší vlně.

Pavlína: Přesně tak, postupem času jsme se vyprofilovali a nyní pracujeme téměř výlučně se 100% merino vlnou. Claim (neboli motto – pozn.red.) „Jedeme na vlně“, kterým jsme doplnili naše logo, je myslím tedy více než trefný.

Foto: Archiv Crawler

Kdo jsou vaši zákazníci?

Eva: Našim zákazníkem může být každý. Nakupují u nás převážně maminky na rodičovské dovolené, především ty, které nosí své děti v šátku či nosítku. Všeobecně jsou to lidé, kteří milují pobyt v přírodě za každého počasí. Právě pro ně je 100% merino vlna zprostředkovatelem tepelného komfortu v horku i v zimě.

Pavlína: Ano jsou to maminky a rodiny s dětmi, ale také všichni, kteří mají rádi aktivní život a požadují k tomu pohodlné a vyhovující oblečení. Mezi naše zákazníky patří také ti, kterým není lhostejná budoucnost planety; rodiny, kterým je blízký alternativní způsob života, které vedou své děti k lásce k přírodě… Nakupovat u nás mohou samozřejmě všichni, věříme, že máme co nabídnout všem věkovým kategoriím bez rozdílu.

Foto: Archiv Crawler

Proč bychom měli kupovat výrobky u Crawleru, a ne u nějaké z konkurenčních firem?

Eva: Z vlastní zkušenosti víme, že málokde vám ušijí oblečení přesně na míru. Málokde si můžete sami nakombinovat barvy a vzory. To všechno my umíme. Svých zákazníků si vážíme, proto se k nám rádi vracejí. Kupují si oblečení s příběhem a s láskou vyrobené a na výrobcích je náš přístup znát.

Pavlína: Crawler také nabízí svým zákazníkům nadstandardní zákaznický servis. Tím, že si vše sami navrhujeme a sami následně vyrábíme, máme v tomto směru absolutní volnost a můžeme tedy vyhovět téměř jakémukoliv přání ze strany zákazníka. Ti, kteří nás již znají, mohou toto tvrzení, myslím, potvrdit a mnohdy je to také jeden z důvodů, proč se stali našimi zákazníky.

Foto: Archiv Crawler

Eva: Ještě bych doplnila, že na našem e-shopu naleznete blog, kde publikujeme články nejen o merino vlně. Zákazníci si mohou přečíst tipy k údržbě vlny, výběru velikosti a podobně.

Foto: Archiv Crawler

Na vašem webu zákazníky provází ovečka Merinka. Kdo to je?

Eva: Ovečka Merinka je náš maskot. Jméno jí vybrali naši zákazníci a myslím, že výstižnější ani být nemohlo.

Pavlína: Merinka nás provází od roku 2017. Její hlavní chvíle teprve přijde. Máme s ní mnoho plánů, ale ty vám teď ještě nebudeme prozrazovat. Sledujte nás na našem facebooku a instagramu a postupně se dozvíte více.

Vaše oblečení není nejlevnější. Co určuje cenu? Materiál? Práce?

Eva: Cena je přímo úměrná prémiovému výjimečnému materiálu, ruční nepásové výrobě a tomu, že zákazník si sám volí provedení a případně i rozměry oblečení.

Dbáme na precizní provedení detailů, ze kterých pak ve výsledku vznikne perfektně zpracovaný celek.

Pavlína: Na jedné straně stojí důkladný výběr kvalitních materiálů. Spolupracujeme s osvědčenými dodavateli/zpracovateli merino příze. V žádném případě nenakupujeme materiál bez původu, své obchodní partnery dobře známe a zakládáme si na dobrých a korektních obchodních vztazích. Na druhé straně je pak ruční práce. U Crawleru nečekejte jednotvárnost pásové výroby, ale každodenní různorodost a kreativitu. Naše krejčové mají každý výrobek v rukou od začátku procesu výroby – tedy od stříhání, střihové úpravy, šití – až po předání hotového výrobku do rukou výstupní kontroly. Cena je tedy odvislá od tohoto procesu. A jak již řekla Eva, dbáme na precizní provedení detailů, protože detaily tvoří celek. A jelikož je to ruční práce, tak vlastně každý výrobek je originál.

Merino je dnes už celkem známý materiál, přesto – proč je tak „bezvadný”?

Eva: Vracíme se k tomu, co naši předci již dávno věděli. Merino je bezchybně termoregulační – v zimě hřeje, v létě chladí; je hypoalergenní a prodyšné, antibakteriální a nezapáchá, což ocení každý aktivní jedinec.

Pavlína: Není nic dokonalejšího než to, co vytvoří příroda. Naše jemná merino vlna se osvědčila jako výborný pomocník všem těm, kdo trpí atopickým ekzémem a mnoha jinými kožními problémy. Naše oblečení se tak mnohdy stává podpůrnou léčbou či prevencí těchto problémů.

Jak dlouho trvá vyrobit třeba body z merina?

Eva: To patří k tajemstvím, která si s dovolením necháme uzamčená za zdmi naší výrobny. Dodací lhůta je jeden až tři týdny, už z toho je zřejmé, že to není záležitost několika minut. Nejde totiž jen o samotné šití. Výrobě každého jednotlivého kousku předchází grafické zpracování vzorů, návrhů, pak samozřejmě také komunikace se zákazníky – často totiž šijeme na míru a komunikujeme tak barvy, vzory, velikosti a jiné speciální požadavky. Až poté dochází k samotnému nastříhání a šití oblečení, kontrole, zabalení a cestě k zákazníkům.

Foto: Archiv Crawler

Co máte v plánu do budoucna? Budete rozšiřovat výrobu, přidávat další druhy výrobků, expandovat?

Eva: Chtěli bychom se prosadit nejen na českém trhu. Rádi bychom vybudovali značku, která si získá oblibu a důvěru zákazníků nejen v České republice a na Slovensku, ale i v dalších zemích. Neustále pracujeme na novinkách a na tom, abychom nákup svým zákazníkům co nejvíce zpříjemnili.

Pavlína: Plánů je celá řada, některé však nebudeme ještě prozrazovat. Výrobu rok od roku navyšujeme, což samozřejmě znamená nutnost rozšířit výrobní a skladové prostory, prostory expedice a administrativní zázemí. Aktuálně u nás tedy probíhají stavební úpravy a od dubna 2019 již budeme všechny zakázky vyrábět a expedovat z novách rozšířených prostor.

Eva: Navýšení výroby znamená nejen nutnost většího prostoru, potřebujeme samozřejmě i více šikovných rukou. V současné době tak hledáme posily do našeho týmu, převážně krejčové.

Plánujete také kamenný obchod, showroom nebo nějaké výdejní místo?

Eva: Samozřejmě plánujeme, nyní jsou však prvořadé investice do nových výrobních technologií, do rozvoje a vylepšení našeho e-shopu, abychom našim zákazníkům nabídli větší komfort při nakupování. V tomto směru je neustále co zlepšovat.

Pavlína: Pojeďte s námi na vlně a sami uvidíte :-).

 

Více o produktech společnosti Crawler > www.crawler-shop.cz

Zdroj a foto: ML Promotion s.r.o.